söndag 21 september 2008

The life of Ray Charles!!

SÖNDAG igen!!Jag har haft en bra dag idag.
Va lite seg på morgon kvisten men piggnade till ganska snabbt.

Vid 15 tiden fick jag ett samtal, vem va det???Jo det va Lars.
Ungefär så här gick samtalet till:

-Tjena syrran!Tänkte bara ringa och säga att vi sitter i bilen på väg till Arlanda.
Buttra jag satt och sura samtidigt som jag vräkte ut, ja men va kul för er då.
Jag vill oxå åka ju, men då sa han ja men du åker ju snart.. Jippi ja det gör jag ju...
Samtalet avslutades med att jag krävde att få ett vykort och det lovades...
Jag hoppas att dom får det bra och jag tycker att dom förtjänar lite semester....


Senare under dagen har vi varit på barnkalas, lilla Juva fyllde 3 år idag.
Det blev kakor, läsk, tårta och massa bus och stoj.


Nu sitter ja och plinkar på datan ska snart krypa ner i sängen och plugga lite.
Har Religion prov imorgon, men det kommer nog gå bra. Provet är om Hinduism och Buddism.


Igår va jag hemma och tittade på film, så jag tänkte ge er ett tips.
Jag tror det är många som har sett den här filmen, men man kan se den igen.
Jag såg THE LIFE OF RAY CHARLES.


Älskar verklighets baserade filmer och det är sällan verklighets filmer blir dåliga.

Filmen handlar just om vad titeln heter.
Man får följa med under Rays liv hur han klarar av upp och ner gångar.
"Filmen nominerades med två Oscar - bland annat Jamie Foxx (Bästa manliga huvudroll) för sin makalösa insats - och nominerades till ytterligare fyra, bland annat för Bästa film. Ray är en fantastisk och inspirerande berättelse om både motgång och framgång. Från den trevande starten till det internationella erkännandet trotsade Ray Charles omöjliga odds och förändrade musiken för årtionden framöver. Ray är en underhållande, livfull och oförglömlig film som kombinerar en fängslande berättelse med skådespeleri i världsklass och lysande musikaliska insatser."



Ray spelas utav Jamie foxx och han gör ett så jävla bra jobb..Man kan knappt se någon skillnad.
Ray Charles är en legend och många vet vem han var. Han öppnade dörren för många musiker och hans liv har rört mångas hjärtan.
Tyvärr dog Ray 2004 men han lever kvar i musiken och i det arbete som han lämnat kvar.
Ray Charles
R.I.P
1930 - 2004

Inga kommentarer: