fredag 19 december 2008

Älska...???...

Hur många har sagt att att hon lr han har älskat någon utan att mena det?
Frågan kanske låter lite konstig, men jag tycker att det finns för många där ute som missbrukar just ordet ÄLSKAR. Jag och en tjejkompis diskuterade det här och jag håller med hennes ord till 150%. orden löd: det är väldigt lätt att säga att man älskar någon men att visa att man älskar någon är helt annat.
Men hur visar man att man älskar någon?
För mig egentligen finns det inget rätt lr fel i den frågan, för alla visar kärlek på olika sett..

Ordet är väldigt lätt att säga och som sagt tyvärr sägs det av för många utan någon mening.
Jag har sökt på vad älskar betyder och jag fick fram det här:

"Kärlek är känslor och erfarenheter relaterade till en stark tillgivenhet eller samhörighetskänsla. Beroende på kontext så kan kärlek ha många olika betydelser. Romantisk kärlek ses som en djup känsla av intensiv och känslig attraktion, delad i ett passionerat, intimt och ofta sexuellt förhållande. [1] Kärlek kan också ses som platonisk kärlek ,[2], religiös kärlek, familjekärlek, och, mer lössläppt, kärlek för allt som anses starkt åtråvärt eller föredraget, såsom aktiviteter eller mat.
Att visa kärlek mot något kallas att älska det. Lössläppt applicering av ordet älska inkluderar också idiomatiska uttryck och användningsområden, såsom ett sardoniskt uttryck av missnöje: "Jag älskar verkligen hur politiker alltid ger ut tomma löften". Denna breda mening av det enskilda ordet kärlek står i kontrast till de många Grekiska orden för kärlek, vilket reflekterar konceptets djup och komplexitet."
( från wikepedia)...

Kom igen nu pepz, sluta missbruka ordet Älska, man säger det om man menar det.

Inga kommentarer: