måndag 10 november 2008

Ordet Dejt!!

Ännu en dag som har passerat.
Idag har det varit en ganska lång dag, men endå skön dag. Har haft skola till 17:30 idag, men jag har fått gjort så mycke som har legat och det känns super;)..
Efter skolan gled jag hem till Red som oxå var sliten efter en lång dag, barnen började leka på en gång och jag och Red gick direkt på kaffet.

Hmm!!Jag och Pia kom in på ordet dejt idag efter som Red "dejtar"(träffar någon). Jag är glad att du har träffat någon som får fjärilarna att rulla runt i magen på dig och som får dig att inte tänka klart, fnizz!!..

Asså jag vet inte med det är någonting med det namnet som inte klingar rätt för mig.
Jag tycker att det låter konstigt samtidigt som det är ännu ett onödigt ord i ordboken.
Det finns ju inte bara en slags dejting heller utan typ 1000 000 st, när jag slog upp det på Internet fick jag fram det här:

"SMS Dejting= Är när man dejtar någon via textmeddelandenmobilen

Speed-dejting= Du dejtar ett visst antal personer under en timme, detta sköts av ett företag som tillhandahåller dejtingtjänster

DEJTA och DEJTING = när man träffar en person av motsatt kön eller samma kön beroende på läggning under trevlig samvaro
Dejtingservice = Är en service som någon erhåller så man kan dejta.
En dejtingsajt på nätet kan nog vara en sån service.
Internetdejting = Är dejting via Internet ." OSV.

Hmm..kan man inte bara säga att man träffar någon, ja! jag vet inte men som sagt det klingar inte rätt i mina öron och det kommer inte ur LAs mun. Kanske är jag för ung, gammal omodern eller bara ute och cyklar men nee, ingen dejting här inte..





Jag tänkte också ge alla ett boktips.

Jag gjorde ett författar porträtt i skolan om en man som fick nobel priset i litteratur detta året.
Han heter J-M G Le Clezio och fick priset för boken Afrikanen.
Boken är verklighetsbaserad och handlar om Le Clezios resa till Nigeria för att träffa sin far för första gången som 8 åring.
Den är värd att läsa och de är ingen tjock bok så den är väldigt snabbläst.



Nu ska jag titta på lite Father hood med snoop och hans familj, fett rolig reality såpa..Titta nu fick ni ett TV tips oxå...Ha en mysig kväll allihopa, massa varma kramar i från MOA!!

1 kommentar:

Red sa...

Fjärilarna är en del och de flyger vilt omkring. Tänka klart gör jag väl aldrig?:P
Nej vi utrotar ordet "dejting". Jag TRÄFFAR någon^^