måndag 28 juli 2008

Vad är vännskap?

Jag var över till Redhead nu på kvällen och skulle ta en snabb kaffe men det slutade med att jag fasnade hos henne i 4 timmar.
Vi pratade om allt mellan himmel och jord.
Vi bollade tankar och pratade mycke om vännskap och ärlighet.
Vad är vännskap igentligen?
Många personer kommer och går i ens liv, jag är sten säker på att alla människor har haft ytliga vänner som kommit och gått men det finns endå en kärna av några som alltid finns kvar.
Jag tycker det viktigaste med vännskapen är ärlighet. Man ska kunna säga vad man tycker och tänker och inte bli dömnd för sina åsikter eller för den man är.
Man skall kunna prata om vad som helst utan att tänka tanken att när jag går härifrån pratar dom/den bakom min rygg..
Vännskap är en stor del utav en människas liv, och till och med en sorts trygghet.
Men det man alltid ska ha i baktanken är att ta aldrig NÅGON förgivet, för man vet inte vad som händer imorgon.
Tyvärr är saningen den att vänner kommer och går du kan glida ifrån din bästa vän när du minst anar det.

Detta va lite om kvällens samtal.
Va den du är och låt ingen/inget ta det ifrån dig.
Like me 4 who i am or dont like me at all det är så jag ser det.

Inga kommentarer: