tisdag 10 augusti 2010

long day

Haft en låååång dag idag.. Jag jobbade natt och fick sluta 06:00 ist för 07:00 pga att jag skulle operera mig 07:30.
Linda följde med mig till Karolinska sjukhuset i Huddinge. När jag kom fram satte dom drop i armen och jag fick den där charmiga sjukhus outfitttten som e så sessssig sen fick jag sätta mig ner och vänta på min tur. ! tim gick, 2 tim gick, 3 tim gick men what the hell händer??? efter 4 timmar va jag tvungen att fråga wzup?? då berättade en nurse att dom hade fått in ett akut tjejsarsnitt så min tid att sjutits upp!! Asså omg och varför har ni inte sagt nått?? så klart att det går före men hallå är det svårt att informera??? Hon sa att dom har lite brist på personal så därför har jag inte fått info.
Självklart kunde jag inte va tyst då heller och gjorde klart för henne att dom sprungit förbi mig 165 ggr och att dom hade verkligen behövt ta in extra personal bara för att stanna och säga lite snabbt -operationen är tyvärr uppskjuten, insälld, va dom vill bara lite info..

Kl blev 12 och jag vet att även läkare äter lunch, så jag drog med min dropp stolpe, Linda och en ciggarette ut för att lugna nerverna..

Väl uppe igen börja fler timmar pasera och till slut fick jag nog, asså what the fuck is going on?? då sprang Linda ut och frågade om folk hadde nån form avv koll på stället, vem har information?? ,
Efter ett tag kom nån avd chef som inte hade nån jävla aning om va hon snacka om, anw hon berättade att det hade kommit in fler prio 1 operationer och att dom visste inte om jag en skulle få komma in och göra operationen idag.
And hell no, jag ska inte sova över någonstans om ja inte måste så jag skällde ut dom för att dom inte informerar folk utan bara låter dom vänta, då sa hon snabbt - men du vet väl att du får 1500 kr för utebliven operation. Asså Bitch plz, min häls before money!!Anw vi drog ut droppet, jag satt på mina kläder and bye 4 today.

Like i say självklart går prio ett före min operation där dom ska lassra bort cellförändringsvävnad på livmordehalstappen. Men när dom inte informerar nått förens typ först 4 sen 8 timmar senare och efter att vi jagat dom, då blir man irriterad som fan. Värre en akutmottagningar fi fan...

Anw fick en ny tid..Fredagen den 13e 7:30 nice datum och allt...

När jag kom hem somnade jag efter att ha vart uppe i mer en 1 dygn, vaknade lagade lite mat. Sen kom min Badou för bi så vi kunde prata av oss om dagen som vi haft.. Så skönt att bara sitta och babbla skit ibland med en kaffe kopp i handen.
Badou tar även hem veckans daniella diamant. E så stolt över honom oxå. Han har tagit sig i kragen, fixat jobb och ny lägenhet. Starkt jobbat efterr allt!! And! U the best male friend a girl can ask 4..
Hahahha men du kan vara fett dryyyyyg iblandm hahhaha men du tycker samma om mig.. Just love you

Nu är jag slut som IDOL;) dax för sängen.
Hörs imorgon folket...
Ps..Asså när skrev jag ett så här långt inlägg senast..Ds

Inga kommentarer: