söndag 19 september 2010

Thank u god

Helgen har varit lite tumult för min del.
Fredagen började segt och jag hade feber, smärta i magen och blödde som en stucken gris hela dagen. Efter operationen jag gjorde för inte längesen hade jag fått strikta regler från min läkare, om jag fick symptom er som just smärta feber osv så måste jag ringa. Vid 19 tiden ringde jag sjukvårdsrådgivning en och dom sa åt mig att jag måste ta mig in akut.

Min söta vän Ben hämtade mig och skjutsade mig till akuten på Huddingesjukhus(Tack Bensson;).. Väl framme på sjukhuset så tog dom massa prover och jag fick lägga mig på en av sjukhuset sköna sängar ,hmm.. Vid 00:00 skulle min läkare göra den 2a simpla gyn undersökningen och det hela slutade med att jag tuppade av, eftersom blodet aldrig sluta rinna.
Jag kommer ihåg röster runt mitt huvud som sa akut, operation, sal 16 bla bla. Jag vaknade till av att nån narkos sköterska började ställa frågor och förklarade vad dom höll på med, inte för att jag fatta mycket men det va juh snällt att dom försökte förklara... Operationen gick bra och jag vet att jag vaknade upp nångång runt 03:00 på natten väldigt groggy och mör i kroppen.
Jag blev inskriven på sjukan och fick mitt eget rum där jag somnade på en gång. Vaknade av att en läkare väckte mig på morgonen för att förklara läget och han berättade att jag hade tappat så mycket blod att jag kunde inte lämna sjukhuset förens jag fått minst 2 påsar blod och mitt blodtryck stigit. 22:00 var läget stabilt och jag fick åka hem...Thank you god..
Ska på kontroll på torsdag och jag hoppas allt ser bra ut nu fram över...

idag va jag piggare och ville ut på promenix för att få andas FRISK LUFT och inte sjukhuslukten.
Eftersom det va rösta dax idag så va det juh perfekt att stoppa röstkortet i jackfickan, för att sedan gå med Evelina på promenad ner till vallokalen här i Liljeholmen. 2 flugor i en smäll..

Nu ska jag lägga mig i sängen med godis påsen för att bara zappatvn!!

Inga kommentarer: